گاهنامه دانشپارک
Dec 10, 2021

اپلیکیشن Forest

اپلیکیشن Forest کمک می‌کند وقتی کار دارید، دستگاه‌هایتان را کنار بگذارید و بر کارتان تمرکز کنید. این اپلیکیشن با بهره‌گیری از گیمیفیکیشنی جالب، به محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.

Forest یکی از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب در هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید است و کمک می‌کند روی کارتان تمرکز کنید.

عملکرد Forest به این شکل است که با روشی خلاقانه، باعث می‌شود دستگاهتان را کنار بگذارید و بدین‌ترتیب، دیگر حواستان پرت نمی‌شود.

کارکرد این برنامه این گونه است که مدت فعالیت مدنظر را مشخص می‌کنید و در این مدت، رشد درخت یا گیاهان دیگر آغاز می‌شود.

اگر از اپلیکیشن خارج شوید، درخت ازبین می‌رود و امتیازی به‌دست نمی‌آورید. بدین‌ترتیب، برای رشد درخت باید دستگاهتان را کنار بگذارید و به کارتان برسید.

می‌توانید به آن‌ها گوش داد. با ادامه‌ی کاشت درختان، جنگلتان پربارتر می‌شود و می‌توانید موارد مختلف موجود در Achievements را انجام دهید. همچنین، با افزودن دوستانتان می‌توانید روند یکدیگر را مشاهده کنید.

با امتیازهایی که به‌دست می‌آورید، می‌توانید به گیاهان یا موسیقی‌های جدید دسترسی پیدا کنید یا کار بسیار جالب‌تری انجام دهید.

Forest این امکان را به شما می‌دهد با هر ۲،۵۰۰ امتیاز یک درخت واقعی بکارید؛ یعنی استفاده از این اپ نه‌تنها جالب است و باعث افزایش تمرکز و بهره‌وری می‌شود؛ بلکه به محیط‌زیست نیز کمک بزرگی می‌کند. این اپلیکیشن تاکنون بیش از ۳۸۵،۰۰۰ درخت کاشته است.

نکات مثبت

  • طراحی بسیار زیبا
  • رابط کاربری ترغیب‌کننده
  • امکان اتصال به دوستان
  • امکان کاشت درختان واقعی
  • افزونه برای مرورگرها
آیدا فیروزی

آیدا فیروزی

کارشناسی ارشد فیزیک

نظر خود را به ما بگویید: